Aspera SmartTrack- Software Asset Management (SAM) megoldások

• Pillanatkép/Gyors felmérés – áttekintés, ahol rapid módon néhány nap alatt egyfajta térképet készítünk, megmutatva a fehér foltokat – fő hiányossági területeket
• Alap felmérés – csak a telepített szoftverek és a megvásárolt licencek viszonyát vizsgáljuk, végeredményként egy pontos szoftverleltárt elkészítve
• Szoftvergazdálkodási rendszer bevezetése Aspera SmartTrack alapon

A SmartTrack Core modul gyors és egyszerűen kezelhető licenc menedzsment platformot biztosít, amely segíti a szoftver beszerzések kontroll alatt tartását, auditálhatóságát és jelentős költség-optimalizálását.

A megoldás biztosítja, hogy a gyártói szoftver információkat követi és biztosítja azok aktualizálását, feltöltését a SmartTrack rendszerek Master Catalog nyilvántartásába. A Master Catalog ügyfél oldalról is tölthető, frissíthető. Ez az információhalmaz jelenleg több mint 50 gyártó (pl. Microsoft, IBM, Oracle, SAP, SyBase, Business Objects, Adobe, VMWare, Citrix, HP, CA, Autodesk, Symantec, Attachmate, RedHat, Quest Software; Embarcadero, és még sokan mások), több, mint 800,000 termékének licenc információját tartalmazza aktualizálva.

Van saját leltározó ügynöke viszont egyszerűen összeköthető több, mint 50 elterjedt leltározó ügynök által épített leltárokkal (XML/SOAP konnektorok segítségével), így az elterjedt IBM BigFix, Microsoft SCCM, HP Asset Manager, ServiceNow, BMC Remedy, Landesk stb. leltárokkal. A leltárok száma nem korlátozott, az esetleges redundanciákat már a SmartTrack saját logikáján belül kezeli. Saját dokumentumtára az alap file rendszer – ugyanakkor url-eken, „deep link”-eken keresztül bármilyen dokumentum menedzsment megoldáshoz képes kapcsolódni, amennyiben az kiszolgálja (utl, deep-link képesség, jogosultságok engedélyezése a SmartTrack számára). Gyári konnektorokat biztosít az elterjedt számviteli rendszerekhez (pl. SAP), így nem kell a SmartTrack-be számlát tölteni, csak elérhetővé kell tenni számára, a SmartTrack már felismeri a számlán a gyártót és cikkszámot, feldolgozza azt, és az eredményt összekapcsolja a licenc nyilvántartással.

Az Aspera SmartTrack 100%-ban lefedi a licenc menedzsment folyamatokat, és nyílt szabványú, testreszabható kapcsolódási rendszere alapján minden informatikai infrastruktúrába beilleszthető.

Az Aspera SmartTrack megvásárolható és funkcióvesztés nélkül telepíthető saját infrastruktúrába („on-premise”), de elérhető előfizetéses alapon, az Aspera felhő szolgáltatásában is.

Kockázatok, melyektől megszabadulhat:

• Első számú vezetők hatóságok általi felelősségre vonása
• Illegális szoftverhasználat
• Adat – és szoftverbiztonsági rések, adatlopások
• Szabálytalan IT eszköz amortizációs folyamat a könyvelésben
• Dolgozók, belső felhasználók általi illegális szoftverek, programok futtatása a cég számítógépein
• Jogosulatlan hozzáférések szoftverekhez, adatokhoz a szervezetben és szervezeten kívül
• Vírusfertőzések a vállalatnál, intézménynél alkalmazott szoftvereken

Hátrányok, melyekre érdemes figyelni:

• Túl sok megvásárolt licenc, kevesebb használat
• Túl sok féle gyártótól származó szoftver – egyazon feladatra több alkalmazást is használ a szervezet
• Vállalatok, szervezetek összeolvasztásából eredő IT különbözőségek megszűntetése, konszolidációja
• Szervezeti egységek, üzletágak, vállalatok eladásakor, szétválásakor Hova? Mi? és Hogyan? kerül
• Decentralizált szoftver beszerzések: mennyiségi kedvezmények, egyszerűsített szoftvervagyon nyilvántartás és egyéb előnyök hiánya.
• Kisebb mennyiségek, egymástól független, szigetszerű beszerzések egy szervezeten belül rosszabb tárgyalási pozíciók a beszállítókkal, szoftvergyártókkal, átláthatatlan licenc állomány

Tevékenységek, szolgáltatások melyekkel segítünk:

• Kockázatok feltárása, kiküszöbölése – (jogi, gazdasági, biztonsági)
• Pillanatfelvétel az informatikai eszközök aktuális állapotáról
• Pontos leltár a hardver és szoftver elemekről és azok helyéről
• Az IT eszközök amortizációjának szabályossági vizsgálata a könyvekben
• Az adatvesztési kockázati pontok feltárása
• IT költségek ésszerűsítése
• A kialakítandó, vagy már meglévő ISO szabványokhoz (9001, 27001, 14000) előkészíti az IT-t és az eszközgazdálkodáshoz kapcsolódó vállalati folyamatokat, tevékenységeket